Je možné aby farby mohli rozprávať príbehy?
Každá farba má význam. Farba zvyšuje rozpoznanie firemnej značky až o 80%. Môžeme potom predpokladať, že farba zlepší vnímanie a akceptovanie aj takého dokumentu, ako je životopis.
Sila farieb je emocionálna a praktická. Na emocionálnej úrovni môže farba ovplyvniť pocity zodpovedných osôb, keď si prezerajú váš životopis, zatiaľ čo na praktickej úrovni môžu pomôcť životopisu vyniknúť. Bez ohľadu na to či ste žiadateľom o prácu, alebo hotelierom, je užitočné poznať vplyv farieb a symboliku.
Malá štatistika
Viac ako 92,6% rozhodnutí o nákupe je ovplyvnených vizuálnymi faktormi, spotrebitelia majú tendenciu robiť hodnotenie produktu za 90 sekúnd, v tomto čase sa podvedome rozhodnú, či investujú svoje peniaze do produktu, až 90% tohto hodnotenia je založený iba na farbe.
66% kupujúcich nekúpi určité zariadenia, pokiaľ to nie je v preferovanej farbe.
Farebné reklamy v časopisoch čítajú o 42% viac ako čiernobiele reklamy.
Jednotlivé farby
Žltá
Je spojená so šťastím, teplom a energiou, optimizmom a tvorivosťou. Žltá je najviac viditeľná farba spektra a najviac dokáže úpútať pozornosť. Ktoré značky využívajú silu žltej farby? Nič vám nenapadá? Kde si dávate občas hamburger? Alebo, kde ste si Váš sused naposledy kúpil nábytok?
Oranžová
Oranžová farba je obzvlášť svetlá a označuje hravosť a spoločenské pôsobenie. Farba tiež dáva atmosféru pohodlia a tepla. Ak ste seriózny korporátny podnik, mali by ste upustiť od príliš veľkého pomaranča, aby ste sa nejavili ľahkomyseľný.
Ružová
Toto by mal vedieť každý, že táto farba je spojená so ženskosťou a sexuálnou príťažlivosťou a túžbou. Áno aj preto ju používa Victoria's Secret - dokonca majú celú kolekciu s názvom PINK.
Červená
Táto farba je spojená s energiou, nebezpečenstvom, silou, túžbou a láskou. Červená priťahuje pozornosť. Umožňuje osobe rýchlo sa rozhodnúť. Môže to byť dôvod, prečo to všetkých ťahá ku Ferrari?
Zelená
Zelená farba je spojená s prírodou. Môže predstavovať rast, nádej a nové začiatky. Zelená farba môže mať vyrovnávací a harmonizujúci účinok.
Fialová
Keď väčšina ľudí myslí na fialovú, spájajú ju s kvalitou, luxusom a kráľovským majestátom. Fialová predstavuje špičkové produkty. Najdrahšie nehnuteľnosti pri hre Monopoly, Park Lane a Mayfair mali fialové farby.
Modrá
Je spojená s nebom, hĺbkou, stabilitou, lojalitou, čistotou a porozumením. Modrá je očami ostro prerušená.
Jasná modrá má často relaxačný a upokojujúci účinok.
Svetlo modrá môže byť povzbudzujúca a osviežujúca.
Tmavomodrá a námorná modrá sú ideálne pre firemné weby a dizajny, ktoré vyžadujú silu a spoľahlivosť.
Biela
Biela farba je spojená s mierom, čistotou a cnosťou. Môže pomôcť sprostredkovať čistotu a jednoduchosť a je obľúbená v minimalistickom dizajne.
Čierna
Čierna farba predstavuje silu, eleganciu a formalitu. Môže byť konzervatívna, alebo moderná, tradičná, alebo nekonvenčná v závislosti od farby, s ktorou sa kombinuje.
Životopis je oveľa viac ako len výber farieb, ktoré vyzerajú pekne. To ale neznamená, že porozumenie psychológii farieb a toho, ako strategicky využívať každú farbu, nemôže byť základnou súčasťou pri jeho tvorbe.
Vladimir Stas
Hotel und Mitarbeiter Netzwerk